Є вчителі, зустріч із якими приносить особливу радість і задоволення. Поговориш з такою людиною – ніби води нап’єшся з чистої криниці, станеш щедрішим, багатшим душею. У них натхненні обличчя, що світяться внутрішнім промінням доброти та краси людської. Є вчителі, які найголовнішою запорукою міцних знань учнів вважають вимогливість. Але ця вимогливість зігріта глибокою душевною теплотою, любов’ю до дітей.
Саме такою цілеспрямованою, енергійною і безкомпромісною, і разом з тим справедливою, людяною, щирою, душевною та безмежно закоханою у свою справу є вчитель географії Вашківецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Добровольська Оксана Валентинівна.
Вчителем не стають, ним народжуються. А народилася Оксана Валентинівна у вчительській сім’ї. Не раз їй доводилось бачити як навчає дітей мама, чути розповіді батька про досягнення своїх вихованців. Тому і не дивно, що вона не просто продовжила сімейну традицію, а серцем відчула своє покликання – учити дітей жити в сучасному суспільстві, любити свою землю, плекати в душах добро й людяність.
Оксана Валентинівна – це творча особистість, людина віддана своїй справі, яка любить та вміє працювати, володіє ефективними формами організації навчально-виховного процесу. Основні риси її педагогічної майстерності – вміння цікаво й дохідливо подати програмовий матеріал, невимушено спілкуватися з дітьми. Вона домагається, щоб кожен новий урок для класу став невеличкою перемогою на дорозі до пізнання. На уроках географії діти не просто вивчають певний матеріал, а разом з учителем подорожують різними куточками нашої планети.
Сучасний учитель – це той, у кого на уроці щасливі всі діти, розумні, й не дуже, талановиті, й не зовсім. Оксана Валентинівна завжди знаходить вірний шлях до учнів, тому що йде до них з добрим словом і відкритим серцем. ЇЇ робота не закінчується дзвоником з уроку. Все, що учні одержують в спілкуванні з нею, стає частиною їхньої особистості. Оксана Валентинівна добре володіє не тільки традиційною методикою викладання географії, вона активно застосовує інноваційні технології, в даний час працює над впровадженням інформаційних технологій в практику викладання. Саме раціональне використання комп'ютерної підтримки у викладанні вчитель демонструє на відкритих уроках. На її уроках немає монотонності, учні завжди активно працюють.
Вчитель Добровольська О.В. у своїй роботі широко використовує елементи розвивального навчання, тому що переконана, що знання повинні здобуватися, а не даватися в готовому вигляді. Як справжній учитель, вона сама є учнем і намагається поділитися зі своїми вихованцями радістю навчання, а не своїм викладанням. Педагог організовує навчальний процес таким чином, щоб учні в ході самостійного пошуку ідей та їх обговорення навчали один одного; допомагає створити атмосферу підтримки, взаєморозуміння, терпимості, дружелюбності. Урок – це перше вогнище, зігрівшись біля якого дитина прагне стати мислителем. А найважливіша виховна мета уроку в тому, щоб запалити у маленької людини вогонь пізнання. Чекають дитячі очі від вчителя чогось незвичайного. І тоді шукає Оксана Валентинівна те особливе, і відкриває свої таємниці, і ділить себе на дітей усіх. Адже кожне слово вчителя – це зерно, що лежить в озимому полі. Настане весна, проклюнуться зерна, потягнуться до сонця паростки, і забуяє лан життя.
Крок за кроком вчителька пізнає своїх дітей, їхній духовний світ, застосовуючи ті методи і прийоми, які торкаються струн дитячої душі. Кожна дитина для неї рідна,геніальна, неповторно індивідуальна, і для кожного на уроці вчителька створює комфортні умови для самореалізації. На її уроках ніхто не нудьгує, адже вона несе учням віру в свої сили.
Ось така вона: просто вчителька, просто жінка, формулою успіху якої є професіоналізм та відповідальність.
Вчитель географії Сербичанського НВК Кузик В.А.
|